У Сумах зафіксували агітацію на зупинках

У Сумах спостерігачі ОПОРИ зафіксували матеріали передвиборної агітації у місцях, що використовуються як зупинки громадського транспорту. На окремих екземплярах відсутні вихідні дані.

11 листопада 2020 року спостерігачі ОПОРИ зафіксували в Сумах матеріали передвиборної агітації у місцях, які використовуються як зупинки громадського транспорту. Матеріали, в яких зазначається ім’я та прізвище чинного міського голови Сум та кандидата на цю ж посаду, а також подяки від нього ж за підтримку, розміщені у спеціально пристосованих для реклами стінках зупинок. Зокрема, на одному з плакатів зображено фото чинного міського голови та текст «Другий тур 15 листопада. Довіряй реальним справам! Обирай розвиток нашого міста! Олександр Лисенко». На інших плакатах, де не вдалось знайти вихідні дані, написано текст: «Дякую за довіру та підтримку! Олександр Лисенко».

На офіційному сайті Сумської міської ради розміщено документ під назвою «Перелік та назви зупинок міського пасажирського транспорту в місті Суми (станом на 14.08.2018)». У документі вказано, зокрема, на зупинки № 28 ТЦ «Мануфактура», № 30 вул. Даргомижського, №145 Обласна універсальна наукова бібліотека, № 160 ПК ПАТ СМНВО та № 162 Сквер Чорнобильців, на яких і було зафіксовано агітаційні матеріали. ОПОРА надіслала до Сумської міської ради запит з проханням роз’яснити чи є цей перелік актуальним, а місця, де спостерігачі зафіксували зазначені матеріали, визначеними місцями зупинки громадського транспорту.

На матеріалах з подякою від очільника міста за довіру вихідних даних не зафіксовано. На 10 однакових примірниках плакатів із зображенням чинного міського голови, які зафіксували спостерігачі ОПОРИ, вихідні дані є. Утім на кожному з них вказано «Тираж – 2 шт.».

Зокрема там також зазначений відповідальний за випуск — Волонтирець В. М. Особа з такими ж прізвищем та ініціалами — Волонтирець Віктор Мефодійович — є членом виконавчого комітету Сумської міської ради і радником Сумського міського голови.

Згідно з частиною 13 статті 57 Виборчого кодексу України забороняється виготовлення та поширення друкованих передвиборних агітаційних матеріалів, що не містять відомостей про підприємство, яке здійснило друк, тираж, інформацію про осіб, відповідальних за випуск, та замовника таких матеріалів.

Відповідно до частини 17 статті 57 Виборчого кодексу України, розміщення матеріалів передвиборної агітації у транспортних засобах громадського користування та на їх зовнішній поверхні, у тому числі таксі, розміщення таких матеріалів у приміщеннях та на будівлях станцій метрополітену, автобусних та залізничних вокзалів, портів та аеропортів, зупинках громадського транспорту, а також розповсюдження матеріалів передвиборної агітації через телерадіотрансляційні або інші інформаційні мережі сповіщання пасажирів та інформаційні табло у приміщеннях станцій та вагонах метрополітену, автобусних та залізничних вокзалів, портів та аеропортів, на зупинках громадського транспорту, на проїзних разових, місячних чи інших квитках забороняється.

Відповідно до частини 1 статті 51 Виборчого кодексу України, передвиборною агітацією вважається  здійснення будь-якої діяльності з метою спонукання виборців голосувати за або не голосувати за певного кандидата, партію (організацію партії) — суб’єктів виборчого процесу. Частина 4 цієї ж статті встановлює правило щодо фінансування агітації з коштів виборчого фонду, а частина 5 проголошує, що прихована передвиборна агітація, а також розміщення або поширення матеріалів передвиборної агітації, не позначеної відповідно до вимог цього Кодексу, забороняються. Реклама друкованих видань (газет, журналів, книг), інших товарів та послуг з використанням прізвищ чи зображень (портретів) кандидатів, назв чи символіки політичних партій — суб’єктів виборчого процесу вважається передвиборною агітацією. До передвиборної агітації також належить використання символіки (гімну, прапора, розпізнавального знака, девізу) або логотипів партії — суб’єкта відповідного виборчого процесу, використання передвиборних слоганів, гасел кандидатів, партій (організацій партій) — суб’єктів відповідного виборчого процесу, а так само повідомлення про проведення видовищних чи інших публічних заходів на підтримку партії, кандидата або про підтримку зазначених заходів кандидатами, партіями (організаціями партій) — суб’єктами відповідного виборчого процесу, а також привернення уваги до участі у таких заходах партій чи певних осіб як кандидатів.

Відповідно до частини 12 статті 57 Виборчого кодексу України, кандидатам на відповідних виборах, які займають посади, у тому числі за сумісництвом, в органах виконавчої влади, органах влади Автономної Республіки Крим та органах місцевого самоврядування, державних, комунальних підприємствах, закладах, установах, організаціях, військових частинах (формуваннях), забороняється залучати для передвиборної агітації або використовувати для будь-якої роботи, пов’язаної з проведенням передвиборної агітації, підлеглих їм осіб, службовий транспорт, зв’язок, устаткування, приміщення, інші об’єкти та ресурси за місцем роботи, а також використовувати службові чи виробничі наради, збори колективу для проведення передвиборної агітації.

Ольга Коренева, ОПОРА

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *