У медзакладі в Сумах зафіксували ознаки використання адмінресурсу та непрямого підкупу виборців

До ОПОРИ звернулась медпрацівниця Сумського обласного клінічного перинатального центру з інформацією про те, що представники адміністрації медзакладу розповсюджують лікарнею «страхову карту» — добровільне страхування на випадок захворювання на СОVID-19.

Ця карта є частиною соціальної програми «Наш край» благодійного фонду Андрія Деркача «Наше майбутнє». Крім того, ОПОРІ повідомили, що деяким  медпрацівникам не дали право вибору чи погоджуватись на страхування.

Працівниця Сумського обласного клінічного перинатального центру повідомила ОПОРІ, що одна з працівниць медичного закладу пропонувала оформити  «страхову карту». Про цю соціальну програму, що передбачає грошове покриття у розмірі 2500 гривень ОПОРА вже писала

«Підійшла головна акушерка поліклінічного відділу Галина Володимирівна і запропонувала страхування, що наш головний лікар Марина Леонівна Кузьомінська домовилась з паном Деркачем про страхові виплати, що якщо ви захворієте за ці шість місяців, то вам буде виплачена допомога. Але за цю допомогу треба заповнити заяву для компанії благодійного фонду Андрія Деркача «Наше майбутнє». Треба дати всі свої персональні дані: від дати народження до паспортних даних, з пропискою, адресою, де працюєте, і посади і мобільні телефони. Але вони чесно тут же і пишуть, що «даю згоду на обробку і використання та поширення моїх персональних даних, доступу до них третіх осіб». Таким чином вони зберуть за тиждень всі дані працівників. Як могла головний лікар дати «усний наказ» ходити і пропонувати?» , — повідомила  ОПОРІ працівниця  Сумського обласного клінічного перинатального центру.

Головний лікар Марина Кузьомінська  слухавку взяла та говорити відмовилась. На питання коли перетелефонувати, відповіла: «Складно сказати, поки не можу» і поклала слухавку.

Натомість старша акушерка поліклінічного відділу Галина Івахно на питання чи розповсюджують лікарнею страхування від COVID-19 від фонду «Наше майбутнє» підтвердила, що сама вже оформила таку страховку:

«Застраховані ми насправді по коронавірусу. Я застрахована. Покриття 2500 тисячі, страховка на 6 місяців. Страховка в тому випадку, якщо є результат та справка від сімейного лікаря», — сказала Галина Івахно.

В свою чергу виконуючий обов’язки начальника Управління охорони здоров’я Сумської обласної державної адміністрації Сергій Бутенко розповів:

«Всі заклади охорони здоров’я є комунальними, некомерційними підприємствами і тому господарська і фінансова діяльність впроваджується ними самими автономно. Кожен заклад, відповідно, якщо працівники мають бажання застрахувати своє життя і здоров’я вони працюють з різними організаціями, які надають цю послугу». 

Щодо можливого примусового страхування, як повідомили ОПОРІ в Управлінні охорони здоров’я Сумської обласної державної адміністрації, що наразі скарги такого характеру не надходили. 

В Сумській обласній організації політичної партії «Наш край» на питання ОПОРИ з приводу розповсюдження страхових карт в лікарнях не відповіли:
«Наша Сумська обласна організація політичної партії цим не займається».

«Таке страхування має ознаки непрямого підкупу, зокрема з боку осіб, які роздають ці соціальні картки та надають послуги зі страхування, на користь кандидата в депутати Сумської обласної ради Андрія Деркача, від імені благодійного фонду якого здійснюють цю програму страхування. Також співзвучною до назви суб’єкта виборчого процесу, організації партії, список якої в обласну раду очолює Андрій Деркач, є назва соціальної програми, в рамках якої, як зазначається у буклеті, проводиться таке страхування. Окрім цього, якщо мали місце тиск або інший вплив на підлеглих щодо підписування цих заяв на страхування, тут можуть бути наявні ознаки використання адміністративного ресурсу», — розповіла координаторка спостереження Громадянської мережі ОПОРА за виборами в Сумській області Ольга Коренєва.

Відповідно до Закону України «Про політичні партії в Україні» (ст. 2, ст. 7, п. 1 ч. 1 ст. 12, п. 5 ч. 1 ст. 12), Закону України «Про благодійну діяльність та благодійні організації» (п. 5 ч. 1 ст. 1, ст. 3, ч. 1 ст. 4, ч. 2 ст. 4, ст. 16, ст. 17–1, ч. 2 ст. 23), Кримінального кодексу України (ч. 3 ст. 160), Виборчого Кодексу України (ч. 6 ст. 57), Конституції України (ч. 1 ст. 36, ч. 1 ст. 64), рішення Конституційного Суду України від 12 червня 2007 року № 2-рп/2007 політичні партії під час провадження статутної діяльності не можуть використовувати свої майно та кошти на благодійну діяльність.

Згідно з ч. 6 ст. 57 Виборчого кодексу України забороняється проведення передвиборної агітації або надання виборцям, закладам, установам, організаціям незалежно від їх підпорядкування та форми власності грошей, подарункових сертифікатів, продуктів харчування та спиртних напоїв, товарів (крім матеріалів передвиборної агітації, виготовлених за рахунок виборчого фонду, що містять візуальні зображення партійної символіки та брендування виборчої кампанії, згадування імені або зображення кандидата, який балотується на виборах, такі як плакати, листівки, календарі, блокноти, ручки, запальнички, сірники, значки, бейджі, USB-флешки, вимпели, прапори, книги, пакети, футболки, кепки, шарфи, парасолі та інші матеріали передвиборної агітації, вартість яких не перевищує 6 відсотків неоподатковуваного мінімуму доходів громадян).

У пункті 3 ч. 5 ст. 12 Кодексу зазначається, що рівність прав та умов участі у виборчому процесі забезпечується рівним та неупередженим ставленням органів державної влади, органів влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування, державних та комунальних підприємств, закладів, установ, організацій, їх посадових та службових осіб до кандидатів у депутати, партій (організацій партій) – суб’єктів виборчого процесу. 

Відповідно до ч. 15 статті 57 Виборчого Кодексу забороняється використання приміщень, в яких розташовуються органи державної влади, органи влади Автономної Республіки Крим та органи місцевого самоврядування, для проведення заходів передвиборної агітації.

А в ч. 16 статті 57 Виборчого Кодексу забороняється розміщення агітаційних матеріалів та політичної реклами на будинках і в приміщеннях органів державної влади, органів влади Автономної Республіки Крим та органів місцевого самоврядування, підприємств, установ і організацій державної та комунальної власності.

В роз’ясненні НАЗК від 26 серпня зазначається, що благодійна допомога в період виборчого процесу не повинна надаватись від імені політичної партії або будь-яким чином пов’язуватись із її діяльністю. Тому благодійна допомога від партії в період виборчого процесу містить ознаки непрямого підкупу виборців. Вона передбачає кримінальну відповідальність у вигляді позбавлення волі на строк від двох до п’яти років або від двох до шести років, з позбавленням права обіймати певні посади або займатися певною діяльністю на строк п’ять років (ч. 3 ст. 160 Кримінального кодексу України). 

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *