Кошти «застрягли» між міністерствами. У Сумах не відновлять маршрут №14, бо не купили тролейбуси

Тролейбусний маршрут № 14 у Сумах поки не відновлять. Кошти від Європейського інвестиційного банку, за які мали закупити 19 тролейбусів для міста, затрималися між українськими міністерствами. Про це Суспільному 7 жовтня розповів директор комунального підприємства «Електроавтотранс» Андрій Новик.

Наразі 35% коштів Європейського банку перераховані заводу-виробнику, розповів Новик. «Першу партію тролейбусів ми очікували в жовтні, але відбулася затримка. Затягнувся процес узгоджень документів на рівні міністерства та заводу-виробника і, як наслідок, гроші переведені тільки в середині вересня. І через це відтермінувалися графіки поставки автономного ходу, який виробляється Польщею. Там деякі комплектуючі не вдається отримати через політичну ситуацію в Білорусі», — розповів директор підприємства. Він вважає, що до кінця року, ймовірно, тролейбуси до Сум не надійдуть. Перші поставки тролейбусів можуть відбутися в кінці лютого 2021 року.

«Європейський банк перерахував кошти іще в середині липня, кошти були на рахунку Міністерства фінансів. Ми не бачили цих коштів, вони до нас і не потрапляли. А там вже узгоджували між собою Міністерство фінансів та Міністерство інфраструктури та завод-виробник», — розповів Новик. За його словами, гроші «застрягли» між міністерствами.

Андрій Новик — директор КП «Електроавтотранс»

«Що стосується відновлення тролейбусного маршруту № 14, то, оцінюючи технічні та кадрові можливості підприємства, можу прогнозувати, що тролейбуси у даному напрямку поїдуть тільки наступного року, після того, як ми отримаємо оці 19 тролейбусів та випуститься група водіїв, бо в нас велика нестача водіїв», — сказав Новик.

Він також розповів, що в місті опрацьовують можливість будівництва житлового будинку для працівників «Електроавтотрансу». «Сподіваюсь, вирішення квартирного питання дозволить повернути значну кількість наших колишніх водіїв, які зараз працюють в інших містах України та за кордоном», — сказав Новик.

5 жовтня на апаратній нараді Сумський міський голова Олександр Лисенко, реагуючи на електронну петицію сумчан, дав доручення КП «Електроавтотранс» розглянути можливість поновлення тролейбусного маршруту №14 (вул. Героїв Крут – Аеропорт).

Суспільне направило запити до Міністерства фінансів та Міністерства інфраструктури щодо причин затримки перерахунку європейських коштів Луцькому заводу.

Автор — Ігор Стрельцов

Що відомо

  • Європейський інвестиційний банк виділяв кредит місту на закупівлю тролейбусів для Сум — 4 млн євро. Тепер за ці кошти мають закупити 19 машин. Це — Всеукраїнський проєкт «Міський громадський транспорт України», фінансова угода між Україною та Європейським інвестиційним банком. Нею передбачена реалізація 21 підпроєкту з розвитку міського пасажирського транспорту в 11 містах України, в тому числі в Сумах.
  • Податок на ПДВ на придбання тролейбусів має сплатити Сумська міськрада. На це у бюджеті міста на 2018 рік було заплановано 12,5 млн грн для сплати податків за половину тролейбусів.
  • У червні 2020 року КП «Електроавтотранс» підписало контракт з переможцем конкурсу Луцьким заводом «Богдан Мотрс» на поставку 12-метрових низькопідлогових тролейбусів.

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *